'תעשי ליייי ה-נ-ח-ה!' (מענה לדילמה)

"הכה את המומחה":👩‍🏫
מענה לדילמה מאת אביגיל קרוואני

"היתה אצלי לקוחה שעשתה קניה גדולה מאוד, בסכום גבוה, עשיתי לה הנחה כדי לתת לה הרגשה טובה, ובאמת היא עשתה לי פרסום בגינה, ספרה לכולם על השירות הטוב ושהבאתי לה הנחה, האם זה נכון? אני מרגישה שבגלל ההנחה היא פרסמה אותי יותר טוב, וכן לגבי הנחות באופן כללי אם אישה קונה אצלי לעיתים קרובות האם נכון לפצות אותה בהנחה?"


אז בואו ננסה לעשות סדר בכל הנושא שקשור להנחות.
אני אתן כמה כללים ואסביר את הרציונל מאחוריהם—-

📌הכלל הראשון
את בוחרת לעשות הנחה בהתאם למה שנכון לעסק שלך
וההחלטה הזו מגיעה כשיושבים על המספרים/התכנון של העסק /פעם בחודש/פעם ברבעון/פעם בחצי שנה מקסימום
לא מול הלקוח!!!!
אין שום החלטה שנלקחת מהרגש…!
(כי הלקוחה שכנעה אותי,כי היא הבטיחה שתפרסם אותי,כי הרגשתי לא נעים,כי הרגשתי שהיא עושה לי טובה…
וכל ההרגשות המוזרות למינהם שיש לבעלות עסקים…
אגב מה זה נקרא "לפצות אותה???"היא צריכה לפצות אותך !!!)

📌הכלל השני
את צריכה לדעת כמה הנחה "מותר לך לעשות"
קצת הסבר:
רב בעלות העסקים מחשבות את ערך המוצר כמו שנקנה מהסוכן -מוסיפות עליו את האחוזים שמקובל בתחום/שהן רואות לנכון
וזהו.
יש מחיר למוצר.
(רב נותנות שירות מחשבות פחות או יותר לפי שעות עבודה /מחיר שוק)
אבל לא.
מחיר מורכב גם מההוצאות השוטפות והקבועות של העסק.
ומנגד "מהשכירות" שהמוצר תופס על המדף
יש זמנים כגון סוף עונה ששווה להרוויח פחות כדי שהשטח יתפנה לקולקציה הבאה…
(בשירות שווה לי להכניס עבודה בשביל התזרים/לקוח "שהמותג שלו שווה לי…")
לכן דבר ראשון את צריכה לדעת מתי מתאים לעסק/לחנות שלך לעשות הנחה!
לכתוב נהלים
לדוג'
בתחילת עונה אין הנחה או הנחה עד………
למי שקונה מעל…
למי שקונה …+….
למוכרת בחנות(במקום להתקשר לבעלת החנות ולהגיד זה חברה שלך…היא אומרת שתמיד את עושה לה הנחחחחחות…)
לחברת מועדון/לקוחה ותיקה/לקוחה בקניה מעל………. הנחה עד 5%/10%

ואז כשמגיעה משהי ומבקשת הנחה
אם היא יכולה לקבל הנחה לפי הנהלים של החנות
יופי:)
אם לא
תאפשרי לה להוסיף
תספרי לה שאם היא תקנה גם.. תקבל.. אם היא תרשם כחברת מועדון אז… וכו'…
ואם אין לך מה להציע לה
אז תאמרי בחיוך.
זה המחיר:)
אגב אני ממליצה ללקוחה שעושה קניה גדולה לפנק במתנה!
הרבה יותר זכיר מהנחה.

📌הכלל השלישי
לקוח חוזר-משמרים לאו דווקא בהנחות,אפשר ביחס אישי ומתנות.
ההנחה שהינחת שכדאי לעשות הנחה
מהיסוד היא נכונה.
כי לקוח חוזר שמרגיש שהוא חשוב לך
הוא לקוח ממליץ ומשתלם.
נקודה חשובה שאני חייבת להדגיש כאן
לקוח מעצבן שמבקש הנחות מוגזמות ומתקטנן וכו.. בד"כ מביא לקוחות בסגנון שלו.. אז אל תתלהבי..
לקוח שמשלם! יש לו הרבה פחות דרישות ומביא לקוחות בסגנון שלו…!

אז איך לקוח מרגיש שהוא חשוב לך?
להתעניין בו,לשמוע חוות דעת ממנו,
מועדון,צובר נקודות,מתנה ,הנחה ליום הולדת,
פניה בשם אישי,שירות מועדף,

אם תנחי את המוכרת שלך/את בעצמך
להוסיף משפט
מה השם שלך?
להזין למחשב!
—אם היא לקוחה קבועה..
להוסיף
אה אני רואה שאת לקוחה שלנו אז קבלי …/ בלון/ ריחן/סוכריה/מדבקה
וואהו כמה חשיבות
אין לתאר!!!

בהצלחה גדולה מאוד
מעריצה כל אחת שהיא בעלת עסק!!
ותזכינה לומר בביטחון כמה מגיע לכן!
למשוך עליכם לקוחות משלמים ומשתלמים:)
ואם כבר הנחות אז בלי אנחות:(

אביגיל

פוסטים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

תפריט נגישות

הרשמה

שם משתמש*
שם פרטי*
שם משפחה*
אימייל*
מספר פלאפון*
עיר מגורים*
סיסמא*
אימות סיסמא*

התחברות לעריכת פרטי העסק שלך